Piątka z plusem #8 Maj


Maj to dla wielu osób ukochany miesiąc. Też go lubię - jest już ciepło, ale jeszcze nie gorąco. Mój maj był spokojny, trochę deszczowy i kanapowy, choć nie zabrakło pięknych dni i małych podróży. Mimo wszystko żegnam go z uśmiechem, bo oto nadchodzi czerwiec - miesiąc czereśni, dojrzałych pomidorów, słońca i letnich burz. A już ostatniego czerwca lęcę na tydzień do Polski! :)

Piątka

1. Krąg

O tym filmie słyszałam różne opinie, głównie negatywne. Głównym zarzutem oceniających jest spłycenie problemu. Zgadzam się z tym. Film jest dość specyficzny i bardzo przerysowany, ale według mnie to celowy zabieg. Myślę, że problem, który ukazuje potrzebuje właśnie trochę karykaturalnego przedstawienia. Z pewnością nie jest to wybitne kino, ale na pewno po seansie każdy zastanowi się nad tym, jaka jest granica między bezpieczeństwem i brakiem prywatności. Główna bohaterka wybiera drogę, która zaskakuje. A ostatnia scena budzi smutek. Jeśli ktoś oglądał, niech da znać, czy mu się podobało. Jestem ciekawa, czy jestem jedyną osobą, której film się podobał :)

2. Magiczny olejek

Cudowny sposób na łupież - olejek z liścia laurowego. Jego działanie jest widoczne po jednym użyciu, co bardzo rzadko się zdarza. Wystarczy go nałożyć na skalp kilka godzin przed myciem włosów, a po umyciu (około trzykrotnym) po łupieżu nie będzie śladu. Nakładam go również na resztę włosów. Przyjemnie je dociąża i dodaje im blasku. W Bułgarii trudno go dostać, mój to prezent od przyjaciółki, która przywiozła go z Grecji. Natalio, dziękuję za ten cud! :)


3. Wielkie Tyrnowo

Och, Tyrnowo! Ponad dwa tygodnie temu byłam tam po raz pierwszy i zakochałam się po uszy. Miasto, w którym istnieją trzy kierunki - do góry, na dół i po schodach, jest malowniczo położone po obu brzegach rzeki Jantra i emanuje spokojem. Wkrótce oczywiście wpis z Tyrnowem w roli głównej.



4. Kim myślisz, że jesteś?

"Who you think you are?" to brytyjski program, w którym eksperci-genealodzy poszukują informacji o przodkach znanych osób. Ma też swój amerykański odpowiednik i podobno polski, ale tego nie oglądałam. Każda historia jest ciekawa, ale szczególnie mnie zainteresował i wzruszył odcinek z Kim Cattrall, która - ku mojemu zaskoczeniu - pochodzi z Liverpoolu. Program spodobał mi się do tego stopnia, że zaczęłam szukać swoich przodków. Cały ostatni weekend spędziłam na stronach z bazami genealogicznymi - to naprawdę wciąga! :)


5. Mango Street

Mango Street to świetny kanał na YouTube pary fotografów, który odkryłam niedawno. Jak sami piszą, tworzą tutoriale, które nie marnują czasu. W prosty i estetyczny sposób przekazują same ciekawe rzeczy. Chcę więcej takich kanałów.



Plus:
Oczywiście Wielkie Tyrnowo :)



Na blogu pojawiły się czery wpisy:
Kilka godzin w Salonikach
Inna Bułgaria #4 Relaks w gorących źródłach

Wcześniejsze piątki z plusem znajdziecie tutaj.
Zachęcam do polubienia strony na Facebooku i odwiedzenia konta na Instagramie :)

Komentarze

Popularne posty